Restoran Yönetimi

 Restoran Yönetiminde Önemli Not;

Her İşletmeye Göre İlgili Maddeler Ve Raporlama Teknikleri İşletmenin Fiziksel Alanları, Çalışan Sayısı Ve Konseptine Göre Değişir aşağıdaki görev dağılımları Sadece "Örnektir"

Restoran Yönetimi
Uluslararası yiyecek ve içecek danışmanlığı, mutfak danışmanlığı

Restoran Yönetimi, Uluslararası yiyecek ve içecek danışmanlığı, mutfak danışmanlığı

Restoran Yönetimi, Uluslararası yiyecek ve içecek danışmanlığı, mutfak danışmanlığı

Restoran Yönetimi, Uluslararası yiyecek ve içecek danışmanlığı, mutfak danışmanlığı

Restoran Yönetimi, Uluslararası yiyecek ve içecek danışmanlığı, mutfak danışmanlığı

Yönetim Kadrosunun Dikkat Etmesi Gereken Önemli  Kurallar
İşletme Müdürü

1.
İşletmenin her turlu negatif ya da pozitif durumundan bahanesiz sorumludur.

2.
Yönetim tarafından hazırlanmış ve onaylanmış tüm matbu evrakları ilgilı sorumluluklara günlük, haftalık ve aylık olarak doldurtmak ve doğruluğunu kontrol etmek ile sorumludur.

3.
İşletmenin acık olduğu saatlerde isin başında durmakla sorumlu olduğu gibi özellikle açılış yada kapanışlarda bizzat bulunmak zorundadır.

4.
Aksam is bitimi kasayı teslim alarak yönetim kurulunun uygun gördüğü şekilde hareket etmek durumundadır.

5.
Hem mutfak hem salon vede tüm tesiste çalışan personellerin haftalık çalışma çizelgelerini hazırlamak zorundadır.

6.
İşletmenin her turlu inşaat, elektrik, elektronik, muhasebe, mutfak, salon, resmi, gayri resmi ödeme ve alacaklar ve ödemeler, organizasyon, misafir ilişkileri, güvenlik, takip etmek durumundadır.

7.
Departman şeflerinin aşamadığı problemleri sonuca kavuşturmalıdır.

8.
Kasiyerlerimiz işletme müdürünün sekreter ve yardımcısı durumundadır. 

9.
Her şeyden haberi olacak, her şeyin kararını verecek ama en geride duracaktır.

10.
İşletmenin her turlu hakimiyeti kendisinin elindedir ve işletmenin her turlu işleyişi hakkında yönetim kuruluna hesap vermek le sorumludur.

11.
Tüm çalışan personellerin izin günleri, çalışma siftleri, maddi ve manevi konular hakkında çalışanlarımız izle bağlantıda olması gerekir.

12.
Her günün sabahında: vega, kasiyer defteri, muhasebe defterin deki verileri eşleştirerek rakamlardaki mutabakatı  sağlamak durumundadır. Yapılması gerekenleri yapmakla değil yaptırarak ılı sorumludur.

13.
Her zaman işletmede bulunmak zorunda değildir. Bos vakitlerinde ilgili ziyaretler yaparak misafir portföyümüzü arttırır ve işletmenin kamuoyunda populerıterlıgını arttırır.

Restoran Yönetiminde Organizasyon Sorumlusu

14.
10+ her turlu organizasyonun her aşamasından sorumlu.

15.
Organizasyon gerçekleşmeden tüm belirtilen detayları ilgili alanda kontrolle yükümlüdür.

16.
Kendisine varılmış olan ilgili evrakları doldurarak işletme müdürüne , salon ve mutfak şeflerine vermekle yükümlüdür.

17.
İşletmenin para ve vizyon kazanabileceği her turlu organizasyonda fiyat ve şartları konuşarak son detayları değerlendirmek amacı ile yönetim kurulunu toplantıya çağırma hakkına sahiptir.

18.
Yönetim kurulu belirtilen saatte toplantıya gelmediği takdirde tek basına karar verme hakkına sahiptir.

19.
Organizasyonda belirtilen maddeleri salon ve mutfak şefleri ne hazırlatmak ıle ve de verilecek ürünlerin tadını kontrol ederek düzeltmekle sorumludur.

20.
Hem mutfağa, hem restoran ekibine talimat verebilir, yönlendirebilir.

21.
Varılmış olan organizasyon emrinde belirtilen her maddeyi gerçekleştirme hakkına sahiptir

22.
İşletme müdürü ile salon ve  mutfak arasındaki organizasyon ile ilgili tüm anlaşmazlıkları çözmek ve işletme menfaatine çevirmek zorundadır.

23.
Her misafirin kapıdan girişinden masasına oturana kadar, yada ilgili görevliye aynı şartlar ile teslim etmek zorundadır.

24.
Misafirleri kırmamak amacıyla anı menü değişiklikleri uygulamak ile birlikte söz konusu değişiklerin extrasını da almak ile yükümlüdür.

25.
Organizasyonun başlangıcından bir saat önce ilgili alanda olmalı ve bitişine kadar personeller üzerindeki kontrolünü kaybetmemelidir.

26.
Organizasyonlarda anlaşılan kişi sayısına ve gelen kişi sayısını her zaman kontrol etmelidir. Ödemeleri kontratta anlaşılan kişi sayısına göre almalıdır.

27.
İlk etapta organizasyonlarda uzun vadeli ödeme taahhütlerine değil önceden yapılabilecek peşin ödemelere öncelik verirse işletme acısından daha önemli olur

Restoran Yönetiminde Kasiyerler
28.
Sabah kasa acılısını ve kasa avansının doğruluğunu kontrol etmek zorundadırlar

29.
İlgili rezervasyonları işletme müdürüne ve organizasyon sorumuna hatırlatacaklardır.

30.
10 kişiye kadar rezervasyonları belirtilen şablon üzerinden alabilirler ve ilgili rezervasyon defterine kaydedebilirler.

31.
10 + kişilerin ve daha büyük rezervasyonlar için söz konusu kişiyi yada kurum sorumlusunu işletme organizasyon sorumlusu veya işletme müdürü ile görüştüreceklerdir.

32.
Kasiyer masasında bulunan her turlu matbu evrak ve maddiyattan sorumludurlar.

33.
Kasiyer masasında organizasyon sorumlusu ve işletme müdürünün haricinde kimsenin oturmasına yada çalışmasına müsaade etmeyeceklerdir.

34.
Gün sonunda mutlaka kasalarını kapatacaklar, pos makinalarından gün sonlarını alacaklar, ilgili kasa teslim tutanağını doldurarak, aynı bilgileri kendi defterlerine de girdikten sonra doldurulan tutanağı muhasebenin almasını sağlayacaklardır.

35.
Kasadan kesinlikle ödeme yapılmayacaktır.

36.
Nakit hasılatlar yönetimin uygun gördüğü kişiye teslim edilerek an itibarı ile ya da sabahında bu hesap bankaya yatırılarak ilgili günün kasa defterine yapıştırılacaktır.

37.
Kasiyerler idari personel tanımındadır. Misafirin hizmet aldığı yerde hizmet alabilir ve işletme müdürüne bağlı oldukları gibi direkt olarak işletme müdürüne hesap verirler. Diğer personeller ile seviyelerini kontrol etmek ile yükümlüdürler.

Organizasyon sorumlusu yada işletme müdürü işletmede olmadığı takdirde her hangi bir şekilde her iki unvana ulaşmak isteyen misafirleri bilgilendirir ve ilgili notu alarak söz konusu sure içinde muhatabına ulaştırır.

Uluslararası yiyecek ve içecek danışmanlığı, mutfak danışmanlığı
Yurt İçinde Ve Yurt Dışında İhtiyac Duyan Kişi Ve Kurumlara;
Yiyecek ve içecek alanlarında restoran ve konaklama ve işletmelerine belirtilen konularda Osmanlı ve Türk mutfağı, Osmanlı saray mutfağı, Anadolu mutfağı, Akdeniz mutfağı, menü planlama, konsept belirleme, mesleki eğitim alanlarında uluslararası konumda has aşçıbaşı Ahmet Özdemir olarak;

Yiyecek ve içecek danışmanlığımutfak danışmanlığıişletmeci körlüğüYeni Restoran Açarken Nelere Dikkat Etmeliyim?, Kesin Başarı İçin Restoran Danışmanlığı Almalımıyım?, Menü DanışmanlığıRestoran Yönetimi, Şehrin En İyi Restoranlarına Nasıl Sahip Olabilirim?, Yeni Restoran Açmak İsteyenlerin En Çok Sorduğu Sorular?, Kalıcı Bir Restoran Sahibi Olabilmek İçin Dikkat !!! konularında mesleki eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermekteyim. İlgili projeler için mesleki bilgilerime ihtiyac duyan kişi ve kurumlar Türkiye saati ile sabah 10:00 ila aksam 22:00 saatleri arasında tarafım ile İLETİŞİM bilgilerimden bağlantıya geçebilirler...



Yorumlar